Ebből a cikkből megtudható, mit szól a banki ügyintéző az általad vitt cégkivonathoz illetve, hogyan spórolhatsz 3000 Ft-ot ilyen ügyekben.

A mai történet lényege, hogy meg kellett látogatnunk egy bankfiókot számla módosítás ügyben, amihez kellet egy 30 napnál nem régebbi cégkivonat. A cég képviselője ezt tudván, előző nap 4500,- Ft díjért lekért magának egy Cégkivonatot a közhiteles állami adatbázisból. A kapott cégkivonatot kinyomtatva a többi irattal megérkeztünk a bankba, ahol az iratok átnézése során az ügyintáző közölte ezt a cégkivonatot nem tudja elfogadni, mert nincs közjegyzői hitelesítése, hiányzik róla a pecsét.

Nyilván nem mindenki vágja, de cégkivonathoz két féle képpen lehet jutni. Vagy bemész a megfelelő Cégbíróságra és kérsz egyet (utazás, nyitvatartás, sorszám, stb.) vagy elektronikus úton kérsz egyet. Ez utóbbi esetben kapsz egy e-Aktát ami egy digitális aláírással igazolja a benne lévő adatok hitelességét. Csakhogy ez egy fájl, amit egy külön programmal (e-Signo) lehet megnyitni és abból a tartalmat kinyomtatni. A kinyomtatott cégkivonaton is szerepel, hogy az Igazságügyi Minisztérium cégadatbázisával megegyező a tartalom, pecsét azonban így nyilván nincs rajta. Ez a szolgáltatás 4500 Ft-ba kerül, viszont felhasználni nem tudod mert a banki ügyintéző ezt nem fogadja el. Szerinte ezt az anomáliát egy közjegyző tudná rendbe tenni.

Kérdeztük, hogy akkor esetleg pendrive-on kellett volna elhoznunk? Erre az volt a válasz, hogy egy banki ügyintéző életében egyetlen alkalommal dughat be pendrive-ot a számítógépbe, ami egyúttal bármely banknál történő munkavégzésének utolsó pillanata is lenne egyben. Akkor küldtük volna el e-mailben, a kinek is?  Mert nyilván nem tudjuk kihez fogunk kerülni. És itt jön a nagy pénzkereseti lehetőség! Ha nem vittünk volna magunkkal cégkivonatot, akkor a bank kért volna le egyet 1500 Ft-ért, pont 3000-el olcsóbban, mint amennyit eredetileg fizettünk érte.

A történet mottója, ne vigyél minden papírt a bankba, ott ugyanis olcsóbban megszerezheted a cégkivonatot. Igaz ezt te nem tudod felhasználni mert a bank magának kéri le, de ha csak erre kell akkor felesleges bajlódni a cégbírósági rendszerrel.

A mi megoldásunk egyébként az lett, hogy a titkársági dolgozó átküldte a banki ügyintézőnek az eredetileg kapott hiteles fájlt e-mailben és mivel még nem kellett a levélküldéshez előzetesen külön adóbevallást is készíteni, az rendben meg is érkezett az ügyintázőhöz aki ezzel már boldog volt. És mi is, hogy nem kellett +1500-at fizetnünk.

 


Értékeld a cikket!
{extravote 3}