Mostanában inkább hangszíneket szerkesztek, majdnem minden este készítek egy újat. Ez a szintetizálás. Aztán mikor késznek érzem lehet, hogy lesz belőle zenei ihlet...

Zenei indíttatás

Mint a bevezetőben írtam, egy késő délután elkezdtem új hangszínt kevergetni a KORG RADIAS szintimen. Ez egy nagyon kreatív hangszer. Azt mondanám majdnem minden funkcióval rendelkezik, amivel az összes többi szintetizátor. Ezt úgy értem, hogy ha egy hangszeren vannak más lehetőségek, akkor azért a RADIAS-ban meg lehet találni a módját, hogyan lehet azt a funkciót kiváltani úgy, hogy az eredmény közel azonos legyen. Ez a hangszín amit készítettem egy Triangle és egy Square hullámformából lett létrehozva, úgy gondoltam érdekes basszus alap lenne belőle.

értékeld: 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (1 Vote)

Így készült...

Ableton Live-ban felprüntyögtem pár hangot, majd elkészítettem a dob mintát. Itt zeneileg tudatos voltam, mert a basszushoz megszületett a fejemben egy dallam. Nagyon sokat gondolkodtam, hogy ezt a dallamot már hallottam valahol, vagy valóban bennem szólalt meg? Ezt mind a mai napig nem tudom eldönteni. Szerintem annyi zenei anyagot hall egy ember, hogy már nem tudni utólag mi, honnan kerül elő. Nem egyszerű ezért ma a zeneszerzők sorsa, mert akaratlanul is jöhet egy olyan dallam amit már korábban hallottak valahol. Ezen már túl tettem magam, ez most így ebben a formában az én zeném. Ha valaki vél benne felfedezni valami hasonlóságot, majd szól. Szóval tudatosan meg lett írva a dallam, a kíséret a színezés és végül elég sok apró változtatást iktattam be a dobokra, hogy ne legyen gépi, hanem inkább az emberi játékhoz álljon közel. Így lett ilyen szintis tánczene-féle belőle.

Gears

KORG m50
KORG R3
KORG RADIAS-R
ALLEN&HEATH ZED 14 keverő
Ableton Live 9

 

 


Értékeld a cikket!
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (1 Vote)

 


Zenefelhő

roland VERMONA Ableton KORG m50 szintetizátor Yamaha PSS-170 Donna Summer VST Fincy GO. Squier STRAT LIVE KORG R3 RADIAS-R Pink Floyd Kraftwerk